Door en door verwend op Landal Hunerwold State

Geschreven door Sandra van Bijsterveld

Normaal ben ik niet zo van de luxe. Het Hollandse ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ zit er bij mij flink ingebakken. Maar tijdens ons verblijf in een luxe vakantiehuis op Landal Hunerwold State merkte ik opeens dat ik die luxe wel heel erg prettig vond. Ik raak verwend!

Meer fijne plekjes vind je op StralendNederland.info

Zo het bed in – of de sauna

Op de avond van onze aankomst hadden we de laatste etappe van de avondvierdaagse gelopen. Pas daarna stapten we in de auto en reden naar Drenthe. Het was dus al vrij laat toen we aankwamen op Hunerwold State. Wat heerlijk dat de bedden al opgemaakt waren! De kinderen konden zo het bed in. Wij kwamen eerst nog even bij in de sauna op onze slaapkamer.

Net een dorpje

De volgende ochtend maakten we een wandeling over het park. De 97 vrijstaande vakantiehuizen van Hunerwold State vormen net een klein dorpje op zich en dat ziet er heel gezellig uit. Door een hek stapten we zo nationaal park het Drents-Friese Wold in. Opeens stonden we in het bos! Aan de andere kant van het park lag een camping, waar tot grote vreugde van de kinderen ook een zwembad was waarvan we gebruik konden maken.

Landal Hunerwold State park

Bubbelbad en ontbijt

Maar eigenlijk hoefden we ons huisje niet eens uit om het naar ons zin te hebben. Het bubbelbad was dikke pret voor de kinderen en de sauna wilden ze ook wel eens uitproberen. Voeg daar een lekker langzaam ontbijtje in de zon aan toe en onze luie zondag was alweer half voorbij. Gelukkig konden we het maandagochtend nog eens dunnetjes overdoen.

Even geen schermen

Wat verbazingwekkend was: de televisies hebben we nauwelijks gebruikt. Ook andere schermen waren veel minder actief dan thuis. En hoewel ik graag tv kijk of op social media zit, was een lang weekend niet naar een scherm turen wel zo lekker. Ook dat kan blijkbaar luxe zijn.

Landal Hunerwold State interieur

Tijdens ons verblijf op Landal Hunerwold State hebben we tussen het relaxen door ook nog allerlei leuke uitstapjes gemaakt. De komende dagen kun je hier meer lezen over Kameleon Terherne in Friesland en het hunebedcentrum in Borger (ook in Drenthe). Maar om Drenthe echt goed te leren kennen, zullen we nog een keer terug moeten. Want er is zoveel te zien en te doen dat we tijd te kort kwamen.

Ook leuk: fietsen huren in Drenthe

Ik werd uitgenodigd om Drenthe te bezoeken voor mijn blog. Meer informatie over samenwerkingen op mijn blog vind je in mijn disclaimer.

Comments: 4

1. Laat aankomen op vrijdag, uitgebreid ontbijten en dat de volgende dagen weer dunnetjes overdoen. Wandelen en daarna een camping ontdekken met zwembad. En dan, achtereenvolgend: Tijdens ons verblijf op Landal Hunerwold State hebben we tussen het relaxen door ook nog allerlei leuke uitstapjes gemaakt. De komende dagen kun je hier meer lezen over Kameleon Terherne in Friesland, Sculpture Park in het Drentse Zuidlaren en het hunebedcentrum in Borger (ook in Drenthe). En dat allemaal in drie dagen? Uitrusten na Pinksteren.

• Klopt Max, het was een combinatie van relaxen en leuke dingen doen. Vrijdag laat aankomen (sauna!), zaterdag de hele dag in Friesland, zondagochtend luieren, zondagmiddag Sculpture Park en Hunebedcentrum en maandagochtend weer lekker luieren en zwemmen op de nabijgelegen camping. We hebben genoten 😀

2. Elly Koster says:

Ook wij hebben al eens tijd door mogen brengen op Landal Hunerwold State. Het is echt een luxe dat je daar over een eigen sauna beschikt en vanaf het park meteen de mooie natuur in kunt lopen. Wij verbleven er in het najaar en wanneer we wel eens een beetje verkleumd terugkwamen van een wandel- of fietstocht was het daarna de sauna in. Na de sauna de houtkachel aan, warme chocomelk erbij en genieten. Geweldig!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.